31. juli 2018

Første- og andenplads til københavnske indoeuropæister

Ved den årlige konkurrence om bedste Master-Arbeit udlovet af Indogermanische Gesellschaft har to kandidater fra Indoeuropæisk ved KU vundet henholdsvis første- og andenpræmien.

Rasmus Thorsø Nielsen vandt førstepræmien med sit speciale The shared lexicon of Armenian and Greek. Rasmus blev kandidat i september 2016 og begynder som ph.d.-studerende på projektet The Linguistic Roots of Europe's Agricultural Transition på Universiteit Leiden i september 2018.

Andenpræmien gik til Rasmus Gudmundsen Bjørn for hans prisopgave Foreign elements in the Proto-Indo-European vocabulary, der også blev tildelt guldmedalje ved Københavns Universitets årsfest i november 2017. Rasmus Bjørn blev kandidat i april 2017 og arbejder i øjeblikket som videnskabelig assistent på Den Arnamagnæanske Samling.